Wednesday, October 22, 2008

KELUARGA BESARKU NAIABMAL

aku baca blog sahabat aku hari ni.

terasa seperti serba salah. di luah mati mak, ditelan mati bapak. sumpah! demi allah! aku amat sayang kan persahabatan yan terjalin antara kami. aku, engkau, dia dan mereka.. semuanya satu keluarga besar yang teramat aku sayang. selain dari keluarga aku dan bakal pasangan hidup aku, keluarga besar ini antara perkara, situasi, benda atau item yang paling aku hargai dalam hidup. kalian lah tempat aku mengadu nasib, tempat aku berkongsi cerita, tempat aku bertukar pendapat dan tempat aku mendapatkan nasihat.


andai ada di antara kita yang tak dapat menggarap sekeping hati, atau ada di antara kita terpaksa mengguris sekeping hati... kita adalah sebuah keluarga. air dicincang tak akan putus. kasih ditetak tak akan terbelah.

segalanya hanya sebahagian dari liku-liku kehidupan. rasa kecewa dan terluka malah melukakan, semua itu props sebuah pementasan. di bumi ini kisah hidup kita dipentaskan, ia pasti akan berakhir. maka, kita sebagai pelakonnya, walau skrip telah tersedia namun masih lagi punya ruang untuk kita menjayakan watak kita dengan baik.

aku pun tak tau apa yang aku mengarut ni. tapi ini sebahagian dari apa yang ada dalam hati aku. fahami lah bahawa aku tak mau kehilangan walaupun seorang dari ahli keluarga besar ku. aku sanggup menjadi korban kisah-kisah dongeng asalkan keluarga besarku tetap bersatu.

keluarga besarku...
perjuangan kita takkan pernah selesai. kita punya tanggungjawab. tanggungjawab ini mematangkan kita. maka matang lah kerna kita adalah model kepada mereka...

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Semenyih/ Pasir Gudang, Selangor/ Johor Bahru, Malaysia