Thursday, June 24, 2010

Buat Guruku Tersayang, Bacalah..

guru dulu mmg la suke g rumah murid,
coz murid sayang die mcm intan,
guru sekarang xsuke g umah murid,
sbb murid2 mcm setan...

kat rumah anak buat perangai pnyalah baik,
kat sekolah perangai macam taik,
dulu parent bagi cikgu explain masalah terang2,
parent sekarang belom hape dah nak serang2... ..

dulu cikgu guna rotan murid2 jadi manusia,
sekarang rotan xbuleh ms depan pon sia2,
bila ramai kaum lain masok universiti,
anak bangsa aku jgak g pusat serenti...

dulu cikgu rotan aku,
aku cakap tankiu cikgu,
dulu aku kene rotan,
sebab nak bg aku ada masa depan,
mmg dulu aku marah cikgu,
sbb aku xtau,tp bile dah tau...
terharuuuuuuuu... ...
cikgu p rumah cita aku kene rotan,
pastuh balik aku plak sambung ngan belantan,

bukanlah aku xsdar diri,
tp inilah cara aku berdiri,
berdikari,
berdiri diatas kaki sendiri..
.
apepon,tenkiu cikgu... .
semoga bahagia didunia,
aman di "sana",
ilmumu tak sia2
,aku menjadi manusia,sampai ketemu lg di sana semula...
tenkiu cikgu, i lep yuuuuu... ..
kerana cikgu, aku seorang cikgu


*ps:
1.bdk2 skrg manja sgt
2. parent pon manjakan anak sgt
3.byk parent pntgkan keje,kbyakan ye dan bukan semua ya...
4. peraturan disekolah pon makin ngada2,nak sentuh budak
langsung xbuleh
5. kalo bdak buat salah sekarang,jgn pukul dia,suh dia buat
lagi,lama2 lagi bagus,makin ramai budak jahat kat mesia nieh
beso2 jd samseng,mak bapak bangga,suke,anak bleh tlg beli
tiket neraka... ..
6. wujudkan mahkamah disekolah,apa2 kes terus bicara...
(anak xcedera manapun,tp parent nmpak peluang buat duit) saman
nak cepat kaya la katakan...

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Semenyih/ Pasir Gudang, Selangor/ Johor Bahru, Malaysia