Saturday, August 18, 2012

Esok Hari Raya


Persiapan??


Makanan: Aku lah yang pergi ke pasar hari ni. Beli daging, ayam, santan dan segala macam benda yang ada dalam list. Dua tahun lalu, tugas ni, A.B.A.H yang buat. Tahun lepas A.B.A.H dah tak larat nak buat semua tu jadi mama pergi awal membeli belah persiapan terkhir.

Pakaian: Untuk diriku sendiri aku beli sepasang kain yang hampir serupa coraknya dengan MAMA. Aku belikan juga jubah hitam untuk aku dan MAMA. Yang lain? Umpama tiada keinginan untuk aku beli dan gayakan di hari raya. Tahun-tahun sebelumnya aku sibuk mencari kopiah, kain pelikat dan capal untuk A.B.A.H

Emosi: Ini persiapan yang paling penting. Aku cuba sekuat mungkin menahan diri dari mengalirkan air mata. Aku pesongkan jiwa dan hatiku setiap kali aku teringatkan kehilangan yang aku alami tahun ini. Biarlah ia berlalu pergi bersama Ramadhan yang bakal pergi beberapa minit sahaja lagi

Sayonara Ramadhan!! Jumpa lagi tahun depan!!

Ya Allah, panjangkan usiaku untuk aku berjumpa lagi dengan Bulan Seribu Sujud ini di tahun hadapan....

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Semenyih/ Pasir Gudang, Selangor/ Johor Bahru, Malaysia