Friday, January 30, 2009

~~karya... wan

Jangan aku yang dipersalahkan. Semua memori adalah milikku. Setiap detik yang berlalu adalah milikku. Aku punya hak sepenuhnya untuk menzahirkan kenangan-kenangan itu dalam apa jua bentuk. Kau tak mungkin boleh menghalang benih fikiranku.


Akulah seorang karya..wan
Sentiasa berkarya
Walaupun tak dihargai
Namun,
Karyawan ini kudus
Masih jua seperti dulu
Amat ringan jemarinya
Melakar puisi
Andai ia tidak seindah
Sudah memadai
Buat insan bergelar karya...wan
Tak ubah aku..jua seperti mu
Jarang sekali
Walau sebuku sastera
Belum kudalami khutub puisi sajak nan abadi
Aku terus jua
Melakar impian
Mewarna sang mimpi
Sekadar menghias bebucu hati
Telinga ini sudah lali
setiap bait patah cercaan
Aku terima diri ini seadanya
Walau tak siapa tahu hati kecilku
Kerna aku seorang karya...wan
Layakkah aku?
Katalah apa saja..
Walau tak dihargai
Aku puas dengan corak ku sendiri
Kerna aku tetap jua SEORANG KARYA...WAN

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Semenyih/ Pasir Gudang, Selangor/ Johor Bahru, Malaysia