Monday, March 29, 2010

~~kenapa anakku???

Ini balasan kamu atas kasih sayang dan cinta yang kami curahkan?

Tahu tak anak ku?
Setiap yang aku lakukan hanya untuk mu...
Untukmu yang bukan darah daging aku,
Untukmu yang tiada pertalian dengan ku...

Pernah aku kisah, meluang sedikit masa menjawab pertanyaanmu?
Pernah aku kisah mendengar ceritamu?
Walau pada aku cerita mu hanya kisah budak hingusan?
Pernah aku mengatakan tidak pada setiap pintamu yang aku mampu tunaikan?

Tapi anak ku...
Kenapa kau tanpa segan dan silu,
Melakar arang pada wajah mu,
Mencalit malu pada orang tua mu,
Dan menconteng aib di muka hati ku...
Kenapa?

Kau anak ku yang ku sanjung
Inikah yang kau berikan pada ku?


Kenapa sampai mengambil hak orang lain?
Kenapa?
Aku pasti boleh mempertimbangkan kesulitanmu, atau meringankan bebanmu...

Kenapa sayang?

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Semenyih/ Pasir Gudang, Selangor/ Johor Bahru, Malaysia