Monday, May 31, 2010

~~bulan

Katamu dulu
Jika rindu renung ke atas dan lihat bulan
Bayangkan dirimu turut merenung bulan itu
Walau dimana aku berada, kau tetap menatap bulan di langit yg sama

Itu yg aku lakukan ketika aku merinduimu
Sering melihat bulan
Sering ku tenung bulan
Menikmati keindahannya di kala malam

Tapi itu dulu
Dulu aku mendengar suaramu dikejauhan
Dulu aku terasa kegembiraan disebalik gelak tawamu
Dulu aku boleh merasai kesedihan di kala murungmu

Kini
Aku masih merenung bulan di langit
Aku menghayati kecantikan bulan itu
Bulan tetap sama seperti dulu

Cuma
Perasaan dan situasiku yg berbeza
Aku masih berdiri tapi hati ini
Sebak di dada ketika mendongak ke langit

Baru kini ku sedar
Keindahan bulan terang tapi hatiku samar
Hanya aku seorang merasainya
Kerana kau telah tiada

2 comments:

  1. rajin blogging dah.. :)

    kak, nk lepak2 ke? jom la.. weekdays, after keje la tapi.. weekend pn ada dates.. tpi boleh adjuz ;)

    ReplyDelete
  2. saje kembali ke alam blogging...

    jom...
    tapi tak tau nak gi mana...

    ReplyDelete

About Me

My photo
Semenyih/ Pasir Gudang, Selangor/ Johor Bahru, Malaysia