Thursday, March 5, 2009

~~aku pelik dengan student aku yang sorang nih, Inche' Oliraz

He crossed the border.
Aku tetap lecturer dia dalam apa jua keadaan. Aku rasa dia tak patut berkata begitu pada aku. Aku tak kisah dia cuba untuk berkawan dengan aku. Apatah lagi untuk membantu dia apabila dia dalam keadaan yang memerlukan bantuan aku. Aku tak pernah kisah untuk membantu students aku apatah lagi aku tau adakalanya mereka memerlukan bantuan aku. Aku tak pernah pun harap dia balas balik bantuan yang pernah aku hulurkan.
Dalam keadaan ekonomi yang merudum sekarang ni aku tau ramai yang dibuang kerja. Ramai orang di sekeliling aku menjadi mangsa termasuk ahli keluarga aku asendiri. Tidak terkecuali student aku yang seorang ni. Tapi dia kena paham la. Apa dia ingat aku JobStreet.com ke? Mana boleh dia nak harap aku carikan kerja. Aku nak kena buat kerja aku sendiri. Aku ada tanggungjawab lain yang perlu aku lunaskan.
Ada ke patut dia salahkan aku dia tak ada kerja sekarang ni? Apa lah daya aku? Aku bukan Menteri Sumber Manusia. Aku sekadar satu di antara beribu-ribu manusia yang bertanggungjawab membentuk dan menjana modal insan. Tak cukup lagi ke apa yang pernah aku tolong dia? Apa lagi yang boleh aku buat? Takkan aku nak sorong resume dia sana sini. Tolonglah!!!

Inche' Oliraz,
Aku masih lagi lecturer kau. Walaupun ko bukan lagi pelajar aku... Jangan lintas sempadan tanpa kebenaran.
Harap Maklum.

3 comments:

  1. hehehe pelik gak..
    budaya dia gitu kot.. haha.. hentah le..
    sabar la yer :D

    ReplyDelete
  2. nk gitau.. nama anda ada disebut dalam my latest post for @Lambaian's blog :)

    thanks.. n sebarang pembetulan dialualukan..

    ReplyDelete
  3. hye...ade gak student camtu....hmmm...over la die!

    ReplyDelete

About Me

My photo
Semenyih/ Pasir Gudang, Selangor/ Johor Bahru, Malaysia